Mer om tidskriften Home Business Connection

I länklistan finns länken till januarinumret 2007 som de tillägnade GNLD. Följ länken och läs den digitala utgåvan som är på engelska. För dig som har svårt med engelskan kommer lite information här, men jag planerar att skriva mera på sikt. Deras hemsida är www.homebusinessconnection.com och tidningen trycks i USA. Januarinumret tillägnas GNLD, där de för första gången valt att uppmärksamma just oss som direktförsäljningsföretag, vilket är helt otroligt! Tidningen riktar sig till människor som intressar sig för en hemmabaserad verksamhet.

sid 4 Citerar följande från chefredaktören Briey Orth  "Jag får dagligen höra häpnadsväckande berättelser om vad människor har uppnått med sina hemmabaserade företag. Deras historier om framgång är påminnelser om att mål kan uppnås med beslutsamhet. Men de uppvisar också ett gemensamt drag: makten att BESTÄMMA SJÄLV."

"Empowerment -makt att bestämma själv- är nyckeln till framgång även när det gäller direktförsäljning"

"I denna speciella utgåva av Home Business Connection, har vi valt att uppmärksamma ett direktförsäljningsföretag som under nästan 50 år har ägnat sig åt att få människor att tro på sig själva. När vi tittade på GNLD International, visade det sig at alla aspekter i företaget - från produkter till ledning och återförsäljare - har en bakgrund i det positiva inflytande som företagets grundare Jerry Brassfield haft"

"När jag pratade med GNLD:s återförsäljare, vilka var överväldigade av uppskattning, hörde jag samma sak om och om igen: deras framgångar beror på att GNLD är mer än ett företag, det är möjligheten att ha någon som tror på en och förser en med de verktyg man behöver för att uppnå sina mål."

sid 16-20 Uppbackat av vetenskap "Sedan företaget startade 1958 har GNLD följt en filosofi som sätter noggrann forskning och naturen som grund i centrum"
"Under nästan 50 år har GNLD välkomat naturens koppling till vår hälsa och varit ledande gällande forskning för att förse konsumenter över hela världen med säkra produkter. Från LDC, ett rengöringsmedel för hemmet, så naturligt att det kan användas på djur som blivit utsatta för oljespill, till Carotenoid Complex, ett antioxidant-kosttillskott som hjälper till att skydda cellerna från gifter och fria radikaler, samt den noggranna tillverkningsprocess som används för samtliga produkter, bygger företaget på vetenskap med naturen som grund."

"Acceptansen inom den vetenskapliga världen är enorm säjer Roget Uys GNLD:s CEO. Vi är kanske det enda direktförsäljningsföretaget i världen som sedan länge haft ett samarbete med organisationer som New York Academy of  Sciences och Stanford Heatlh Library och med forskare från USDA och CDS, och publikationer som American Journal of Clinical Nutrion ... och listan kan göras ännu längre."
"Vi har alltid legat långt fram gällande forskning, säjer John Miller, Vice President of Science and Technology på GNLD. och vi har försökt att leda marknaden till dessa positioner vad gäller allmänhetens medvetenhet."

"GNLD:s Scientific Advisory Board (SAB) grundades för 30 år sedan av den erkända toxikologen Dr. Arthur Furst och är nu känt världen över för sina spjutspetsforskare och sin personal"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0